קיר חזון - חלון ראוה מרשים לבית הספר שלכם!

כך תעצבו קישוט - קיר חזון בנושא ערכים בשילוב פעילות חברתית ותמונות התלמידים ובעיצוב אומנותי מדהים.

יום שישי אחה”צ, אייר תשע”ט.
ממש בתקופה הזו של ספירת העומר – ערב חג השבועות.
היינו אחרי שבוע של הפקת פרויקט ענק
במסדרונות אחד מבתי הספר הגדולים ביותר בבני ברק.
הטלפון בבית מצלצל:

”הרגשתי שאני לא יכולה להדליק נרות
בלי להתקשר להגיד לך על הפוסטרים! 

 איזו עוצמה! לא חלמנו בחלום הכי רחוק שלנו שזה יצא כל כך יפה.
היית צריכה לראות איזו התרגשות היתה בביה”ס.
כולן התקהלו ליד הקירות, התלמידת המורות, לא הפסיקו להסתכל!
התלמידות היו כל כך מרוגשות.
ליטפו את הפוסטרים כמעט נישקו אותם מרוב התרגשות.
עוצמתי! ממש סיפור של הצלחה...”   
  
 (המו’ צ’, מחנכת כתה ז’)

כיתות ד’ -ה’ מרכיבות את המילים: דרך ארץ – הסתפקות >>>

בתמונה למעלה: כיתות א’ – אמת יושר, בתמונה למטה: כיתות ח’ – חסד >>>

בתמונה למעלה: כיתות ב’-ג’ – שמחה גבורה, למטה: כיתות ו’-ז’ – ענווה זריזות >>>

בטח אתם שואלים את עצמכם, מה היה מיוחד ומרגש בפרויקט הזה, שהריץ אלי טלפון בערב שבת?

כאן בהמשך צירפנו שיתוף מרתק שיתן לכם המון השראה 
פשוטו כמשמעו 🙂

ולמה נזכרתי כעת?

באמת שאלה טובה…

כי הטרנד הזה של הפקות עיצוב מדהימות
בהתאמה אישית לבית הספר
בשילוב אלמנטים ומאפיינים יחודיים מחיי בית הספר, שלכם, דווקא
(מה שאף מוסד לא יכול להעתיק)
הוא רעיון חדש ומתחדש שהולך וצובר תאוצה בין המוסדות.

 

אחרי הפרויקט עשינו רפלקציה – החלפת חויות והסקת מסקנות.
במאמר מוסגר, חוץ ממה שהרכזת היא אישיות בסדר גודל זה באמת מאד מאד חשוב לבצע שיחת סיכום בסוף פרויקט. היא הרשתה לי לתמלל:

ישנן 2 תובנות מקצועיות וחשובות מאד שלמדנו מהתהליך הזה:

א. אין חכם כבעל הנסיון 

חלק מהמקצועיות
זה הנסיון והידע שמעבר למקצוע.

”אני מסתכלת עליך בתור משהו גדול. להזמנה לאירוע או למודעה לכנס שבועות אני לא אפנה אליך. מעבר לעיצוב המושלם, נתת לנו המון הנחיה וליווי בהפקה. ככה זה הצליח והלך בקלות בלי טעויות ועגמת נפש…

לעבוד עם גרפיקאיות זו יכולה להיות סיוט או חוויה. לא הייתי צריכה לתת הוראות.

למנהלת, כמעט לא היו הערות.

צורת העבודה – טופס הזמנה מסודר, סיכומים ברורים לפי עיצובים מהקטלוג, מחיר. לו”ז.
הכל היה מסודר בלי עגמות נפש, אכזבות והפתעות לא נעימות. 

הילדות התפעלו – איך צלמו אותם בחצר ועכשיו הן על הדשא. נהנו מהחוויה להצטלם ל’אות’ בלי לדעת מה יצא מזה 🙂

הכל נראה אותנטי כאילו הצטלמו כאן במקור.
המנהלת הייתה מרוצה מאד מהתוצאה ומכל התהליך, הכל קלע לטעם שלה, בגלל שסיכמנו מראש. הערות ותיקונים בקושי היו, עבודה משובחת, נקודה.

זה שיש מאגר בקטלוג, זה פותח את הראש לרעיונות, בשילוב היעוץ והחיבור לתוכן.

אם אתם רוצים לא משהו מצומצם, לכו על פנורמה.
היכולת להפיק דברים גדולים.”

ב. סוף מעשה במחשבה תחילה 

תוצאה טובה מצליחה בס”ד
רק אם יש תכנית טובה

…ורק אם יש לקוח שממושמע לתכנית… דרך ארוכה שהיא קצרה. 

”התהליך היה בזמן מאד קצר כי היינו מוגדרים מראש. בדרך כלל שאני מתחילה הפקה עם מעצבת, אנחנו יוצאים לדרך של ניסוי ותעיה. מנסים עוד סגנון ועוד סגנון עד שמגיעים לדבר. כאן מיד גיבשנו את הכיוון שרוצים ומיד זה בוצע, מהיר.

ההוראות המדויקות לצלמת ולצוות –  חסך המון זמן וטרחה.

האפקט שהבנות מצטלמות ותוך 10 ימים רואות את עצמן על הקיר!

לכו על זה! אנושיות, הבנה לבוא לקראת, מקצועיות, איכות, זמינות, אחריות, עמידה בלו”ז, אנושיות ויחס אישי, עיצוב ברמה גבוהה, ידידותי, מסירות, להיכנס לתוכן, רמה עיצובית גבוהה,  (יכולת להגיד שאת לא נותנת יעוץ, תבואי עם שורה תחתונה…)

לא כל אחד יכול לתת ייעוץ בכזו רמה.”

מענין אתכם קצת לשמוע על התהליך?

הנה הוא כאן לפניכם.

משלב תיכנון התוכן וגיבוש הרעיון דרך הבניה של תכנית העבודה באופן הכי יעיל ומקצועי שהכי יתן את התוצאה האיכותית והאומנותית עד לפוסטרים המוגמרים בחסדי שמים. והם לא היו מעט. כמה עשרות מ”ר של מסדרונות…

אז נתחיל? >>>

1

בנית רעיון קריאיטיבי 
לקישוט קיר בנושא המבוקש.

 

דרישת סף:
שילוב פעילות של התלמידות >>>

ושוב, רשות הדיבור לרכזת החברתית, המו’ ל’:

”התכנית היתה לקשט פרוזדור – שלם, ועל הדרך לחבר את הילדות למסרים שעל הקיר, היתה לנו גם מטרה לעשות לבנות תכנית לר”ח בהקשר לימי הספירה בנושא מידות. כשהבנות רואות את עצמן על הקיר הן מחוברות מאד לביה”ס וגם למסרים. זה פרויקט מורכב שמצריך גם חשיבה ורעיון. זה לא שהגענו עם רעיון מוכן לביצוע. רצינו מידות. ורצינו שילוב של הילדות. בהתחלה חשבנו ללכת על ‘סדרת המידות’ של פנורמה ואיך שהוא לשלב. המון דיונים והצעות…” 

…”כל הדיון והרעיונות שעלו איך להביע את המידות. לא כל אחת שפונה להזמין קישוט מספיק מבינה.  כאן קבלתי יעוץ מתוך הבנה בתחום הגרפיקה + רעיונות ותוכן. זו היתה מעלה גדולה ש’על הדרך’ הוספת לנו עוד מקורות מהיהדות והרבה יעוץ – איך להגיש את הדברים, להפיק, לחבר.”

2

הוראות לצלמת איך להפיק צילומים מושלמים למטרה >>>

יום צילומים כזה הוא יום מאתגר ביותר לצלמת ולמורות, וגם – – לתלמידות!
רקע, זויות, אין אופציה ליום צילומים חוזר. גם כך זה לקח כמה ימים לצלם את כל התלמידות בבית הספר השלישי בגודלו בבני ברק.

3

השלמות צילומים ותיקונים >>>

המנהלת לא ויתרה! כל הילדות צריכות להיות בתמונה. אז עשינו השלמת צילומים והשתלות בפוסטר. רואים משהו בתוצאה הסופית?

4

נסיונות העמדה ועיבוד ובחירת הסצינה הרצויה >>>

העבודה על צריבת הדמויות מהרקע דורשת המון השקעה. היינו חייבים להחליט מראש איזה תמונות נצטרך לפוסטרים.
היו המון סקיצות ונסיונות...

5

צריבה מדויקת מהרקע >>>

זה נראה לכם פעולה פשוטה? ממש לא. 10 מילים. 42 אותיות. שמורכבות מתמונות של ילדות! ראו כל ילדה בחדות מירבית. הכל צריך להיות מדויק ומושלם.

6

סוף סוף – – – יוצאים לטבע >>>

העמדה ראשונית, בנית הסצינה העשירה של הנוף, שילוב המלל שמביע את הרעיון והתוכן. אחרי כל ההפקה הרבה ילדות שאלו: איך צלמו אותנו בחצר המרוצפת ועכשיו אנחנו על הדשא? 🙂

7

הפוסטרים הסופיים >>>

האתגר העיצובי: לשמור על הסדרה מצד אחד ולחדש בכל פוסטר בשילוב רמז לתוכן. תחפשו את הרמזים בנוף.

8

עיצוב קיר נוסף
להשלמת הרעיון >>>

החלטנו לשלב את מבנה בית הספר בפוסטר הכניסה לקומה.
שלחנו שתי הצעות לפוסטר כניסה שמסביר את כל הנושא.
ההצעה שנבחרה.

9

הדמיות,
פחות יפות מהמציאות 🙂
>>>

הדמיות. חובה. מי ששולח תמונות של הקיר - מקבל הדמיה במתנה. זו התרשמות אחרת לגמרי. תראו איך הנוף מתחבר בין הקירות.
המון פעמים זה הציל את התמונה מתקלות בלתי הפיכות. שימו לב לשקע באמצע הקיר. לא תמיד הלקוח שם לב בכוחות עצמו...

10

אי אפשר היה להמשיך הלאה בלי להשאיר מזכרת >>>

כן אלבום. מפואר. כל שנתון בעמוד נפרד. נראה מליון דולר.

11

שלב הסיום:
שיחת הטלפון שאיתה התחלנו את הכתבה הזו >>>

היית צריכה לראות איזו התרגשות היתה בביה”ס.
כולן התקהלו ליד הקירות, התלמידת המורות,
לא הפסיקו להסתכל!

פנורמה. להתחבר לבית הספר שלי מכל הלב!